Pszczółki

Zamierzenia dydaktyczne Styczeń 2020

Zamierzenia dydaktyczne Styczeń 2020

 

Zima i zwierzęta

  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych.

 

Babcia i dziadek

  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata za pomocą komunikatów niewerbalnych,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,
  • obserwowanie swoich możliwości na tle innych.

 

Projekt: Bezpieczeństwo zimą

  • ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych,
  • zrozumienie przez dzieci konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i podstawowych form udzielania pierwszej pomocy,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami,
  • dostosowanie ubioru do warunków pogodowych,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych miejsc,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym zimą,
  • uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia,
  • utrwalanie zasad bezpiecznej zabawy warunkach zimowych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.

 

 

Zamierzenia- Listopad 2019

 

 

 Mój dom

  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
  • sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
  • poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
  • Teatr Arlekin „Perypetie pluszowego misia”
  • Święto Niepodległości

 

Czytaj więcej

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień 2019

Co się dzieje we wrześniu w grupie Pszczółek

 

To jestem ja:

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych.

 

Moja grupa:

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.

 

 Moja droga do przedszkola:

  • poznawanie i utrwalanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
  • rozwijanie mowy.

 

 Idzie jesień... przez las, park:

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,

Pszczółki przygotowały gzik

W oczekiwaniu na Święto pyry dzieci z grupy Pszczółek

zaangażowały się w przygotowanie jednej z   potraw regionu wielkopolskiego czyli gziku.

Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...