Pszczółki

Zamierzenia marzec 2020

Co się dzieje w marcu w Pszczółkach

Zwierzęta z dżungli i sawanny

  • Oglądanie filmów przyrodniczych, książek, albumów, tablic, korzystanie z internetu (poznawanie przyrody w sposób pośredni).
  • Zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.
  • Poznawanie, w sposób bezpośredni (zoo) lub pośredni (filmy, albumy), zwierząt z innych stref klimatycznych (zwierzęta egzotyczne).
  • Wyjaśnianie roli ogrodów zoologicznych
  • Uczestniczenie w zabawach z elementem pantomimy.
  • Rozwiązywanie zagadek, rebusów.
  • Porównywanie wyglądu przedmiotów, zwierząt, roślin.
  • Zapamiętywanie kilku figur, obrazków pokazywanych kolejno.
  • Powtarzanie z pamięci wierszy, piosenek.
  • Zapamiętywanie informacji po to, żeby móc je kiedyś wykorzystać.
  • Dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk.
  • Wskazywanie pełnych godzin na zegarze.
  • Nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych o tematyce bliskiej dzieciom; stosowanie metody symulacyjnej.
  • Poznawanie i stosowanie różnych technik plastycznych, np.: batiku, kolażu, frotażu, mokrego w mokrym, origami itp.

    Czytaj więcej

Zamierzenia- Listopad 2019

 

 

 Mój dom

  • rozwijanie umiejętności liczenia i szeregowania,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmu,
  • sprawne reagowanie na sygnały – słowne i muzyczne,
  • poznawanie wiadomości o wybranych urządzeniach elektrycznych,
  • poznawanie zwyczajów kotów i psów,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • utrwalanie nazewnictwa urządzeń elektrycznych i ich zastosowania w domu.
  • Teatr Arlekin „Perypetie pluszowego misia”
  • Święto Niepodległości

 

Czytaj więcej

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze Luty 2020

Co się dzieje w lutym w Pszczółkach ​​​​?

 

 Baśnie, bajki, bajeczki

 

  • Uczestniczenie w zabawach opartych na wybranych technikach i metodach aktywizujących, np.: wizualizacja, personifikacja, analogia, drama.
  • Ocenianie zachowania – własnego i innych osób, a także różnych postaci literackich.
  • Rozwiązywanie zagadek, rebusów.
  • Opowiadanie historyjek obrazkowych ułożonych według kolejności zdarzeń.
  • Poznawanie różnych zjawisk fizycznych i chemicznych: topnienia ciał stałych (np. Śniegu), krystalizacji, rozpuszczalności ciał stałych w wodzie, parowania
    i skraplania, rozszczepienia światła (tęcza), zjawisk akustycznych (np. Echo), magnetycznych.
  • Tworzenie słów: rozpoczynających się, kończących się daną głoską i mających ją w środku.
  • Różnicowanie samogłosek i spółgłosek.
  • Czytanie sylab, wyrazów (o prostej budowie fonetycznej).
  • Układanie nazw obrazków z liter, odczytywanie ich.
  • Odróżnianie druku od pisma
  • Dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
  • Nazywanie kolejnych pór roku, dni tygodnia, miesięcy.
  • Liczenie obiektów i pokazywanie ich liczby na zbiorach zastępczych (np. Na palcach).
  • Kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą.

    Czytaj więcej

Pszczółki przygotowały gzik

W oczekiwaniu na Święto pyry dzieci z grupy Pszczółek

zaangażowały się w przygotowanie jednej z   potraw regionu wielkopolskiego czyli gziku.

Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...
Pszczółki przygotowa...

Zamierzenia dydaktyczne Styczeń 2020

Zamierzenia dydaktyczne Styczeń 2020

 

Zima i zwierzęta

  • poznawanie nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie wyglądu i nazw ptaków zimujących w Polsce,
  • utrwalanie wyglądu i nazw poznanych figur geometrycznych,
  • poznawanie zjawisk przyrody nieożywionej,
  • zachęcanie do podejmowania zabaw badawczych,
  • utrwalanie nazw zwierząt leśnych.

 

Babcia i dziadek

  • wzbudzanie szacunku dla osób starszych,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozpoznawanie i nazywanie masek i strojów balowych,
  • utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania świata za pomocą komunikatów niewerbalnych,
  • zachęcanie do sprawiania przyjemności dziadkom,
  • docenianie wpływu dziadka na wychowanie wnuków,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach,
  • obserwowanie swoich możliwości na tle innych.

 

Projekt: Bezpieczeństwo zimą

  • ustalanie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie,
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa i rozsądku podczas zabaw zimowych,
  • zrozumienie przez dzieci konieczności wybierania bezpiecznych miejsc do zabawy,
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i podstawowych form udzielania pierwszej pomocy,
  • poszerzanie wiadomości na temat bezpieczeństwa zimą i zasad bezpiecznej zabawy zimą,
  • zapoznanie z zimowymi sportami,
  • dostosowanie ubioru do warunków pogodowych,
  • rozwijanie umiejętności dodawania,
  • odróżnianie bezpiecznych miejsc do zabaw zimowych od niebezpiecznych miejsc,
  • utrwalanie zasad bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym zimą,
  • uświadamianie dzieciom konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia,
  • utrwalanie zasad bezpiecznej zabawy warunkach zimowych,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w zespole.