Grupa Sów z wizytą w bibliotece

Grupa Sów z wizytą w bibliotece

W czwartek 10 października grupa III Sowy rozpoczęła cykl spotkań

z biblioteką publiczną w Czapurach. Dzieci poznały tajniki biblioteki

oraz zawód bibliotekarza. Pani bibliotekarka przeczytała nam bajkę o smoku wawelskim, do której wykonaliśmy ilustrację .

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze październik 2019

PAŹDZIERNIK 2019

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne w grupie III SOWY

Tydzień pierwszy -30.09.-04.10.19r.

 

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • poznawanie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • wprowadzenie pojęć: spółgłoska, samogłoska,
  • poznawanie cech kwadratu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania,
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
  • poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.

    Czytaj więcej

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze wrzesień 2019

Co się dzieje we wrześniu w grupie Pszczółek

 

To jestem ja:

  • zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy,
  • rozwijanie mowy,
  • wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dzieci poprzez poznawanie przedszkola,
  • zwracanie uwagi na wygląd i wyposażenie przedszkola,
  • dostrzeganie podobieństw między dziećmi a ich rodzicami,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • poznawanie narządów zmysłów,
  • utrwalanie nazw części ciała,
  • poznawanie różnych stanów emocjonalnych.

 

Moja grupa:

  • rozwijanie mowy, kreatywności i orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • dekodowanie obrazków – tworzenie kontraktu grupowego, przygotowanie do nauki czytania,
  • poznawanie innych niż dotychczas zasad zachowania się w grupie.

 

 Moja droga do przedszkola:

  • poznawanie i utrwalanie zasad ruchu drogowego,
  • rozpoznawanie pasów, sygnalizacji świetlnej,
  • zapoznanie z kołem,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy – wielkości,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
  • rozwijanie mowy.

 

 Idzie jesień... przez las, park:

  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
  • poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
  • rozwijanie mowy i pamięci,
  • utrwalanie oznak jesieni,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie kolorów jesieni,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • obrazowanie tekstu piosenki ruchem,
  • rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
  • poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,