Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze grudzień 2019

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE GRUDZIEŃ GRUPA I ,,JEŻYKI’’

 

  1. Idzie zima ze śniegiem: 02.12.2019 – 06.12.2019

- obserwowanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualna pora roku,

- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,

- rozwijanie słuchu fonematycznego,

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,

- poszerzenie wiadomości dotyczących charakterystycznych cech zimy,

- rozwijanie umiejętności poprawnego formułowania zdań i pytań,

- rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego,

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej,

- określanie pogody,

- nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy,

- pobudzanie zmysłów, badanie i określanie właściwości fizycznych wody, śniegu i lodu,

- wyrabianie poczucia rytmu,

- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał,

- poznawanie zimowych dyscyplin olimpijskich,

- ustalanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych,

- nabywanie umiejętności przewidywania konsekwencji niebezpiecznych zachowań podczas zabaw zimowych,

- rozwijanie umiejętności matematycznych                         

- rozwijanie sprawności manualnych.

Czytaj więcej

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE GR. I LUTY 2020

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE GR. I LUTY 2020

       Baśnie, bajki, bajeczki    03.02.2020 – 07.02.2020

 DZIECKO:

  • Uczestniczy w zabawach z elementem naśladownictwa, celowania, rozwija jących współpracę i wyobraźnię, w zabawach ruchowych: bieżnych, z elementem czworakowania, opowieści ruchowej
  • Odpowiada na pytania dotyczące wiersza, opowiadania.• Kojarzy przedmiot z utworem, w jakim go spotykamy.
  • Liczy w zakresie 4.Kontynuuje proste rytmy.
  • Wskazuje różnice między obrazkami.
  • Rozwiązuje proste zagadki.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach: szczęki dolnej, języka, warg, podniebienia miękkiego.
  • Używa określeń: cicho, głośno, wesoło, smutno, szybko, wolno, w odniesieniu do muzyki
  • Rysuje wybranego bohatera baśni., opisuje wygląd baśniowych postaci, określa zachowanie

    Czytaj więcej

Zamierzenia dydaktyczne Styczeń 2020

  1. Mijają dni, miesiące, lata (02-03.01)
    2. Zima i zwierzęta (20.01-24.01) (07.01-10.01)
    3. Szacunek jako grzeczność i troska o uczucia drugiej osoby (13.01-17.01)
    4. Babcia i dziadek (20.01-24.01)
    5. Teatr (27.01-31.01)
  • wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych -szacunek i troska
    •dostrzeganie różnicy, pomiędzy wyglądem dziecka i osoby dorosłej
    • dostrzeganie rytmiczności występującej w przyrodzie
    • utrwalenie wiedzy na temat swojego wieku
    • rozwijanie koncentracji uwagi
    • rozwijanie mowy
    • rozwijanie pamięci muzycznej
    • rozwijanie umiejętności liczenia
    • kształtowanie umiejętności odczuwania radości z przygotowania prezentu dla innych
    • kształtowanie postawy szacunku dla osób starszych
    • rozwijanie percepcji słuchowej
    • wzbudzanie zainteresowania zabawami z czasów dzieciństwa babć i dziadków
    • przygotowywanie się do przedstawienia z okazji Dnia Babci i Dziadka
    • zintegrowanie środowiska rodzinnego dziecka i środowiska przedszkolnego;
    • poznawanie sposobów pomagania ptakom
    • wyrabianie opiekuńczego stosunku do ptaków
    • poszerzenie wiedzy dotyczącej żywienia zwierząt zimą
    • rozwijanie intuicji geometrycznej
    • rozwijanie postaw proekologicznych
    • poznanie wyglądu poszczególnych ptaków
    • zapoznanie się z słownictwem: teatr, przedstawienie, aktor, rola
    • rozwijanie kreatywności dzieci poprzez podejmowanie działań: ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych
    • rozwijamy umiejętność działania w grupie
    • rozwijanie słownictwa
    • nabywanie pewności siebie