DATA: 30.09.24 – 04.10.24

TEMAT TYGODNIA: JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE

 

W TYM TYGODNIU DZIECI:

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Skarbiec pełen witamin

− wezmą udział w opowieści ruchowej

− utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach

− ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością występowania w wierszu

− będą tworzyć kącik owoców i warzyw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Owoce i warzywa

− wykonają masażyk na plecach kolegi lub koleżanki

− będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów

− będą doskonalić umiejętność przeliczania

− porównają liczebność zbiorów

− wezmą udział w zabawie sensorycznej doskonalącej terapię ręki

− będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw

− zabarwią kukurydzę i wykonają obrazek z kolorowych ziaren

− rozwiążą słowne zagadki o warzywach

− ukiszą kapustę

− nauczą się rymowanki na pamięć

− wykonają pracę plastyczną W koszyku Pani Jesieni

 

DATA: 07.10.24 – 11.10.24

TEMAT TYGODNIA: ZWIERZĘTA JESIENIĄ

 

W TYM TYGODNIU DZIECI:

−określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zapasy na zimę

− dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

− wysłuchają i nauczą się piosenki Przygotowania do zimy

− podzielą wyrazy na sylaby

− przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według instrukcji nauczyciela

− zapamiętają układy elementów

− opowiedzą historyjkę obrazkową

− rozwiążą quiz o jeżu

− wykonają eksperymenty językowe

− wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta

− rozpoznają i nazywają podstawowe emocje: smutek i radość

− rozwiną umiejętność pracy w grupie

 

DATA: 14.10.24 – 18.10.24

TEMAT TYGODNIA: MOJA RODZINA I MÓJ DOM

 

W TYM TYGODNIU DZIECI:

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasz drugi dom

− wysłuchają i nauczą się piosenki Rodzinne zamieszanie

− wykonają pracę plastyczną Portret

− określą swój nastrój

− będą odgadywać zagadki

− utrwalą dzielenie wyrazów na sylaby

− utrwalą nazwy członków rodziny

− poznają swoje prawa i obowiązki

− utrwalą rodzaje domów i nazwy znajdujących się w nich pomieszczeń

− poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów

−wezmą udział w uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej

 

 

 

 

 

DATA: 21.10.24 – 25.10.24

TEMAT TYGODNIA: DOMOWI ULUBIEŃCY

 

W TYM TYGODNIU DZIECI:

− określą swój nastrój

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− wysłuchają wiersza Barbary Szelagowskiej Psie marzenie

− dowiedzą się, jakie potrzeby mają zwierzęta oraz dlaczego należy o nie dbać

− poznają zawód weterynarza

− poznają głosy wybranych zwierząt

− wysłuchają i nauczą się piosenki Domowe zwierzaki

− będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania

− będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych

− poznają zasady właściwej opieki nad zwierzętami

− wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej

− rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz z akcesoriami niezbędny-

mi do opieki nad nimi

− dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt

− wykonają pracę plastyczną Mój pupil

 

 

DATA: 28.10.24 – 31.10.24

TEMAT TYGODNIA: A DESZCZ PASA I PADA…

 

W TYM TYGODNIU DZIECI:

 

określą swój nastrój

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Jesienna burza

− wypowiedzą się na temat swoich odczuć po obejrzeniu reprodukcji obrazów: Paryż w deszczu Gustave Caillebotte, Pole pszenicy w deszczu Vincent van Gogh, Szkicujący artyści

w Górach Białych Winslow Homer

− wykonają eksperyment z wykorzystaniem mieszaniny niejednorodnej

− będą obserwować pogodę

− będą klasyfikować według warunku, wielkości lub koloru

− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna szaruga

− będą rozwiązywać zagadki słuchowe

− odwzorują rytm

− będą różnicować głoski s, z, sz

− ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary

− porównają liczebność zbiorów

− będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu

− wezmą udział w zabawach logopedycznych

− zapoznają się z pojęciem babie lato

− utrwalą pojęcie pary

− dowiedzą się, jakie kolory ma tęcza

− wykonają tęczowy eksperyment

− będą rozwijać wyobraźnię podczas słuchania utworu Cztery pory roku. Jesień Antonio Vivaldiego

− wykonają pracę plastyczną Deszczowe kompozycje