Zamierzenia wrzesień 2024
WRZESIEŃ W WIEWIÓRKACH
W przedszkolu
− wysłuchają opowiadania Marzeny Czarnowskiej-Mazurek Pamiętnik z wakacji oraz opowiadania Agaty Widzowskiej Leśne Centrum Nauki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Do przedszkola
− wykonają pracę plastyczną Plac zabaw
− zapoznają się z bohaterami cyklu
− podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji
− będą brać udział w zabawach integrujących grupę rówieśniczą
− stworzą kodeks grupowy
− zapoznają się z kącikami tematycznymi i utworzą takie kąciki w sali przedszkolnej
− dowiedzą się, jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu i jakie osoby w nim pracują
− rozwiążą zagadki
− zapoznają się z kodowaniem
− poznają zasady panujące na placu zabaw
Oto ja
- podzielą swoje imiona na sylaby
− będą obserwować swój wygląd w lusterku
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Jaki jestem oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zgubiona przytulanka
− będą rozwijać świadomość, że każdy jest inny
− powiedzą, co lubią
− będą szacować wzrost swój i rówieśników
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wykonają bransoletki z pierwszą literą swojego imienia
− wysłuchają i nauczą się piosenki Rosnę i rosnę
− będą doskonalić poczucie rytmu
− utrwalą orientację w schemacie własnego ciała
− przypomną sobie nazwy części ciała
− będą brać udział w zabawach ruchowych z pokazywaniem
− odtworzą usłyszany rytm
− poznają dzwonki diatoniczne
− opowiedzą o swoich zainteresowaniach
− poznają zainteresowania kolegów i koleżanek
− przygotują galaretkę owocową
− będą poznawać świat za pomocą zmysłów
− spróbują dowiedzieć się, jak wyglądałby świat bez negatywnych emocji
− poznają sposoby na radzenie sobie z emocjami
− będą brać udział w grze podłogowej integrującej grupę
− wykonają pracę plastyczną Kolorowe emocje
- utrwalą zwroty grzecznościowe
Moja droga do przedszkola
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Skrzyżowanie bez świateł
− wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Uliczne sygnały
− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Kolorowe znaki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Ruch uliczny
− wykonają pracę plastyczną Pierwsza pomoc
− określą swój nastrój
− utrwalą prawidłowy sposób przejścia przez jezdnię z pasami
− dowiedzą się, jak wygląda sygnalizator świetlny
− będą rozwiązywać zagadki
− poznają figurę geometryczną – koło
− poznają znaki drogowe
− utrwalą poznane numery alarmowe
− nauczą się, jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy