Co nowego w Wiewiórkach w maju

 

Puk, puk, to ja, sztuka

 

− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych

− będą rozwijać percepcję słuchową

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Koncert

− grupowo wykonają instrument

− wysłuchają i nauczą się piosenki Gdzie mieszka sztuka?

− będą nazywać instrumenty

- wycieczka do Straży Pożarnej w Poznaniu

− będą zachowywać się jak aktorzy

− dowiedzą się, co można robić w teatrze

− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami

− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym,

− będą wypowiadać się na temat zawodów

− wezmą udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie

− będą badać strukturę makaronu

− będą barwić makaron

− wykonają mozaiki

– kastaniety z tektury i kapsli

− zagrają w dwa warianty gry z kapslami

− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki

 

W świecie zwierząt

 

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Zwierzęta z sawanny oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłopotliwe dni tygodnia

− dowiedzą się, co to jest sawanna i jakie zwierzęta ją zamieszkują

− rozwiążą zagadki

− określą charakterystyczne cechy zwierząt

- udział w przeglądzie „ razem śpiewamy, razem bawimy się”

− wysłuchają i nauczą się piosenki Piękny świat zwierząt

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę

− będą składać w całość obrazki pocięte na części

− będą rozwiązywać zadania tekstowe

− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany

− dowiedzą się, kto to jest nurek

− wykonają prace plastyczne: Lornetki, Podwodny świat, Kolorowe zwierzęta

− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie

− poznaje emocję, jaką jest wstyd

− utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt

 

Co w trawie piszczy?

 

− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Barwy ochronne

− wysłuchają wiersza i rymowanki Martyny Marzec

− wysłuchają i nauczą się piosenki Karuzela na łące

− poznają nazwy roślin i zwierząt

– mieszkańców łąki

− będą rozróżniać zioła rosnące na łące

− zapoznają się ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu

− będą prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt

– mieszkańców łąki

− usprawnią koordynację wzrokowo-ruchową

− wykonają doświadczenia

− będą naśladować odgłosy zwierząt

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− utrwalą zasady układania rytmu

− dowiedzą się, czym jest zielnik

− będą wskazywać podobieństwa i różnice między biedronką a motylem

− zdobędą informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza

− utrwalą umiejętność kodowania

 

Moja mama i mój tata

 

− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn oraz wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Szczęście

− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

− dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata

− wysłuchają i nauczą się piosenki Kochamy mamę i tatę

− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami

− wykonają słodki upominek dla rodziców

− udekorują salę na spotkanie z rodzicami

− będą bawiły się balonami

− będą rysowały kolorową kredą

− będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie

− poszerzą wiedzę o członkach rodziny

− obejrzą rodzinne fotografie

− wypowiedzą się na temat swojej rodziny

− wezmą udział w zabawach logopedycznych

− będą uczestniczyły w zabawach konstrukcyjnych

− wykonają pracę plastyczną Upominki dla mamy i taty

− wezmą udział w zabawach z rodzicami