Zamierzenia Maj 2025
Co nowego w Wiewiórkach w maju
Puk, puk, to ja, sztuka
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać percepcję słuchową
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Koncert
− grupowo wykonają instrument
− wysłuchają i nauczą się piosenki Gdzie mieszka sztuka?
− będą nazywać instrumenty
- wycieczka do Straży Pożarnej w Poznaniu
− będą zachowywać się jak aktorzy
− dowiedzą się, co można robić w teatrze
− zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
− dowiedzą się, kto pracuje na planie filmowym,
− będą wypowiadać się na temat zawodów
− wezmą udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie
− będą badać strukturę makaronu
− będą barwić makaron
− wykonają mozaiki
– kastaniety z tektury i kapsli
− zagrają w dwa warianty gry z kapslami
− wykonają pracę plastyczną Barwy muzyki
W świecie zwierząt
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Zwierzęta z sawanny oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Kłopotliwe dni tygodnia
− dowiedzą się, co to jest sawanna i jakie zwierzęta ją zamieszkują
− rozwiążą zagadki
− określą charakterystyczne cechy zwierząt
- udział w przeglądzie „ razem śpiewamy, razem bawimy się”
− wysłuchają i nauczą się piosenki Piękny świat zwierząt
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
− będą składać w całość obrazki pocięte na części
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
− dowiedzą się, kto to jest nurek
− wykonają prace plastyczne: Lornetki, Podwodny świat, Kolorowe zwierzęta
− dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie w lesie
− poznaje emocję, jaką jest wstyd
− utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt
Co w trawie piszczy?
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Barwy ochronne
− wysłuchają wiersza i rymowanki Martyny Marzec
− wysłuchają i nauczą się piosenki Karuzela na łące
− poznają nazwy roślin i zwierząt
– mieszkańców łąki
− będą rozróżniać zioła rosnące na łące
− zapoznają się ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu
− będą prowadzić rozmowy na temat roślin i zwierząt
– mieszkańców łąki
− usprawnią koordynację wzrokowo-ruchową
− wykonają doświadczenia
− będą naśladować odgłosy zwierząt
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą zasady układania rytmu
− dowiedzą się, czym jest zielnik
− będą wskazywać podobieństwa i różnice między biedronką a motylem
− zdobędą informacje na temat pszczół i zawodu pszczelarza
− utrwalą umiejętność kodowania
Moja mama i mój tata
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Festyn oraz wiersza Krystyny Datkun-Czerniak Szczęście
− dowiedzą się, jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca
− rozwiążą zagadki pantomimiczne
− dowiedzą się, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kochamy mamę i tatę
− wypowiedzą się na temat ulubionych wspólnych zajęć z rodzicami
− wykonają słodki upominek dla rodziców
− udekorują salę na spotkanie z rodzicami
− będą bawiły się balonami
− będą rysowały kolorową kredą
− będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie
− poszerzą wiedzę o członkach rodziny
− obejrzą rodzinne fotografie
− wypowiedzą się na temat swojej rodziny
− wezmą udział w zabawach logopedycznych
− będą uczestniczyły w zabawach konstrukcyjnych
− wykonają pracę plastyczną Upominki dla mamy i taty
− wezmą udział w zabawach z rodzicami