WRZESIEŃ W WIEWIÓRKACH

W przedszkolu

− wysłuchają opowiadania Marzeny Czarnowskiej-Mazurek Pamiętnik z wakacji oraz opowiadania Agaty Widzowskiej Leśne Centrum Nauki

− wysłuchają i nauczą się piosenki Do przedszkola

− wykonają pracę plastyczną Plac zabaw

− zapoznają się z bohaterami cyklu

− podzielą się swoimi wspomnieniami z wakacji

− będą brać udział w zabawach integrujących grupę rówieśniczą

− stworzą kodeks grupowy

− zapoznają się z kącikami tematycznymi i utworzą takie kąciki w sali przedszkolnej

− dowiedzą się, jakie pomieszczenia znajdują się w przedszkolu i jakie osoby w nim pracują

− rozwiążą zagadki

− zapoznają się z kodowaniem

− poznają zasady panujące na placu zabaw

 

Oto ja

- podzielą swoje imiona na sylaby

− będą obserwować swój wygląd w lusterku

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Jaki jestem oraz opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Zgubiona przytulanka

− będą rozwijać świadomość, że każdy jest inny

− powiedzą, co lubią

− będą szacować wzrost swój i rówieśników

− będą rozwijać słuch fonematyczny

− wykonają bransoletki z pierwszą literą swojego imienia

− wysłuchają i nauczą się piosenki Rosnę i rosnę

− będą doskonalić poczucie rytmu

− utrwalą orientację w schemacie własnego ciała

− przypomną sobie nazwy części ciała

− będą brać udział w zabawach ruchowych z pokazywaniem

− odtworzą usłyszany rytm

− poznają dzwonki diatoniczne

− opowiedzą o swoich zainteresowaniach

− poznają zainteresowania kolegów i koleżanek

− przygotują galaretkę owocową

− będą poznawać świat za pomocą zmysłów

− spróbują dowiedzieć się, jak wyglądałby świat bez negatywnych emocji

− poznają sposoby na radzenie sobie z emocjami

− będą brać udział w grze podłogowej integrującej grupę

− wykonają pracę plastyczną Kolorowe emocje

- utrwalą zwroty grzecznościowe

 

Moja droga do przedszkola

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Skrzyżowanie bez świateł

− wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Uliczne sygnały

− wysłuchają wiersza Martyny Marzec Kolorowe znaki

− wysłuchają i nauczą się piosenki Ruch uliczny

− wykonają pracę plastyczną Pierwsza pomoc

− określą swój nastrój

− utrwalą prawidłowy sposób przejścia przez jezdnię z pasami

− dowiedzą się, jak wygląda sygnalizator świetlny

− będą rozwiązywać zagadki

− poznają figurę geometryczną – koło

− poznają znaki drogowe

− utrwalą poznane numery alarmowe

− nauczą się, jak prawidłowo udzielać pierwszej pomocy

 Jesień w parku, w lesie

− poznają oznaki jesieni

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Liściobranie

− określą swój nastrój

− będą bawiły się listkami

− ułożą jesienne rytmy z materiału przyrodniczego

− poznają kwadrat

− będą uczestniczyły w wycieczce do parku

− wysłuchają i nauczą się piosenki Idzie jesień poprzez świat

− wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni

− dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące

− poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny

− wykonają jesienne kompozycje z materiału przyrodniczego

− będą uczestniczyły w zabawach badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego

− wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba